Saturday, September 21, 2013

Kadang-kadang

Kadang-kadang
aku berharap aku seorang yg heartless person
tkda perasaan kt sesiapa
deep feeling
so that aku boleh hidup tanpa perasaan cemburu, iri hati mahupun dengki.

Kadang-kadang
bila aku lihat manusia sekeliling
aku berharap aku ialah mereka
mereka ialah aku
biar mereka rasa apa aku rasa
biar aku rasa apa mereka rasa.

Kadang-kadang
aku berharap masa dapat diundurkan semula
untuk aku memperbaiki kesilapan aku pada masa lalu
untuk aku mengubah segala apa yg telah aku buat
untuk merasa kembali kegembiraan dulu dulu
untuk aku jadi diri aku yang dulu
bukan yg sekarang.

Kadang-kadang
aku berharap aku mmg dilahirkan untuk jadi manusia yg paling kental
tak melatah bila orang mengata
tak sentap bila orang tegur
tak berang bila orang menuduh
ini tidak, sikit-sikit menangis
lembik.


I miss the old me. I swear.
The new me is sucks.