Wednesday, October 2, 2013

Tawar hati

Have you ever felt so tired you just wanna shut your eyes and escape from everything but your body wont let you and you end up in tears. Uhm my emotions are all mixed up.

Entahlah. Mungkin banyak sangat perasaan yg perlu dijaga.
Sampaikan hati sendiri tak terjaga.

Orang kata aku assobiyah. Kawan berpuak-puak.
Makanya, aku cuba untuk berubah.
Kawan dengan semua orang.
Tapi semuanya jadi lain.
Berbelit. Serabut.

Aku cuba untuk peramah. Aku cuba untuk bergaul dgn semua orang.
Tapi... nanti kawan yg lain terasa.
Mereka bilang, aku tak prihatin. Tak menghargai mereka.
Habis tu, selama ni yg kita berjimba, kita berkongsi rahsia suka duka,
itu tak mengargai, kau kata?

Ada juga yang bilang,
mereka cemburu bila aku lebih gembira dgn yang lain drpd berkawan dgn mereka.
Kawan, usah kau risau.
Aku bukan yang memiih kasih jenisnya.
Semua aku layan sama saja.
Sama rata.

Jangan fikir, aku diam, aku tak perhati.
Jangan fikir, aku diam, aku suka.
Jangan fikir, aku diam, aku tak punya perasaan.

Aku ni teruk sangat ke?
Alahai.

Sudahlah, sudah.
Aku dah tawar hati.
Aku dah penat.
Sampai masa, bila aku betul betul give up, fed up,
habis semua orang aku gadaikan perasaan mereka.
Lantak semua aku dah tak mahu fikir.