Thursday, November 7, 2013

taikotai mia

Aku orangnya yang jenis mudah
tak ada complicated mana
mungkin aku dilahirkan dengan hati yg lembut
tak mudah untuk marah, naik angin dan sebagainya

Fakta diri aku--
kalau aku marah, tak tahan lama
aku marah, lima minit lepas tu aku ok
settle

Jujur aku kata aku benci bergaduh
selama enambelas tahun aku hidup
semua pergaduhan yg pernah terjadi bukan berpunca dari aku
sumpah

Tapi setiap manusia sifatnya ada limit
aku pantang bila aku tak cari gaduh dgn orang--
orang cari gaduh dengan aku
aku tak cari pasal dgn orang--
orang cari pasal dgn aku

Habis tu kau fikir aku apa? Patung?
Dalam prinsip hidup aku, aku takkan biarkan sesiapa pijak kepala aku
kau cari pasal, kau mampus
jangan buat sial kalau tak ada kena mengena dengan aku

Ini mia
jangan fikir aku diam, aku tak ambil peduli
jangan fikir aku diam, aku tak ambil kisah
dalam hati siapa tahu?
aku pendam, aku sabar
sebab seperti apa aku bilang
aku tak suka bergaduh

Jangan jadi celaka
ngerti?