Monday, January 27, 2014

Dulu-dulu part II

Dari orang asing kepada teman
dari seorang teman kini menjadi orang asing kembali
terlalu rumit untuk ditulis

Aku dulu punya seorang teman

teman yang sentiasa ada untuk aku
kisah pasal aku, ambil berat tentang aku

Dia,

yang selalu tahu saat aku sedih, detik aku gembira
selalu hiburkan aku, untuk aku bangkit jadi diri aku semula

Mulakan hari dengan 'subuh miaaa bangun!'

dan berakhir dengan 'good night mia'
sembang pun yang indah-indah

Tapi itu semua dulu

sifat manusia, jumpa yang baru lupakan yang lama
paling sesuai 'bagai kacang melupakan kulit'

Sekarang.

terserempak pun macam dah tak kenal siapa-siapa
nama dia pun jarang ada di notification bar aku

Perit--

rasa hati ini di pijak lebih lumat lagi
tapi, tak mengapalah, semuanya dah sampai ke garisan akhir

Semoga kau bahagia dengan apa jua kisah hidup kau

dan aku, terus 'bahagia' dengan kenangan yg sering datang dan pergi