Sunday, October 13, 2013

Aku meluat

Benar
Aku tidak mudah membenci orang lain.
Aku hanya..... menyampah
Menyampah dgn orang yg selalu memberi alasan
Alasan yg paling tak munasabah.

Benar
Aku tidak mudah membenci orang lain.
Aku hanya..... menyampah
Menyampah dengan orang yg cakap sikit merajuk
Merajuk untuk menagih perhatian orang lain.

Benar
Aku tidak mudah membenci orang lain.
Aku hanya..... menyampah
Menyampah dengan orang yg bila sudah diajak utk kemana-mana
Tapi sibuk mengadu kt orang lain yg dia dipinggirkan.

Benar
Aku tidak mudah membenci orang lain.
Aku hanya..... menyampah
Menyampah apabila ditegur banyak kali
Tapi langsung tak pernah cuba utk berubah
Habis tu, sampai bila nak biar org menjaja cerita buruk pasal kau?

Benar
Aku tidak mudah membenci orang lain.
Aku hanya..... menyampah
Menyampah dengan orang yg selalu mengadu masalah
Masalah yg kau cipta sendiri
Dan tak pernah berdikari utk mencari inisiatif
Agar masalah tu tak terus lari datang kpd kau.

Tolong, eh tolong
Jauhkan perangai tu dari aku
Aku meluat
Eee